Detron levert ICT aan 116 Carpetright-vestigingen

Veenendaal, 23 oktober 2017 - De in Veenendaal gevestigde ICT-dienstverlener Detron heeft in drie maanden tijd de volledige ICT-omgeving van zowel het hoofdkantoor als de 116 Carpetright-vestigingen in de Benelux vervangen. Ook voor onderhoud en support rekent Carpetright de komende jaren op Detron.

Minimale overlast

Zo zijn alle vestigingen van Carpetright voorzien van een nieuwe ICT-infrastructuur inclusief bekabeling. Deze nieuwe infrastructuur is nodig om nieuwe kassasystemen en werkstations in gebruik te nemen, alsook een online verkoopassistent voor guided selling die in de vestigingen van Carpetright wordt geïntroduceerd. Belangrijke voorwaarde voor de uitrol was minimale overlast voor de winkels en hun klanten.

Vaste teams

Kristijan De Weerd, IT Manager Carpetright: “Een projectteam van Detron bezocht vooraf alle locaties om de situatie ter plaatse in kaart te brengen waaronder de lay-out, bekabeling en indeling van de werkplekken. Dit zorgde voor een vlekkeloze operatie en minimale overlast. Voor de uitrol zijn steeds twee dagen per vestiging uitgetrokken; één dag voorbereiding en één dag uitvoering. De werkzaamheden zijn van maandag tot donderdag uitgevoerd; commercieel de minst interessante dagen in de retail. Mede dankzij de goede voorbereiding en door te werken met vaste teams is de uitrol binnen de gemaakte afspraken uitgevoerd.”

Carpetright klantencase

Elke winkel een nieuwe ICT-omgeving binnen twee dagen. Download de klantencase voor meer informatie over het project

Download klantencase