Samen met een groep Brabantse ondernemers zijn we een initiatief gestart om zorgpersoneel op de been te houden en uiting te geven aan ons enorme respect. Dit doen we door gratis maaltijden te verzorgen voor medewerkers van het Jeroen Bosch Ziekenhuis.

Gratis maaltijden voor zorgpersoneel

De coronacrisis heeft grote effecten. Met zorg zien we toe hoe zwaar het personeel in ziekenhuizen en zorginstellingen het heeft. Daarom heeft Detron samen met een groep Brabantse ondernemers de handen ineen geslagen. Als resultaat is in recordtijd Stichting Dank voor de Goede Zorg opgericht. Het doel van deze stichting is om tijdens de coronacrisis gratis maaltijden te verzorgen voor (de gezinsleden van) medewerkers van het Jeroen Bosch Ziekenhuis en eventueel ook andere zorginstellingen in Den Bosch en omgeving.

Zelfstandig werkende koks

Daarnaast ondersteunt de Stichting zelfstandig werkende koks (zzp’ers) die als gevolg van de coronacrisis inkomsten derven, door hen tegen vergoeding maaltijden te laten bereiden. De maaltijden worden bereid onder leiding van Edwin Kats (sterrenrestaurant Noble en Noble Kitchen), John Kocken (sterrenrestaurant De Heer Kocken) en Roel Immens (Roels, Zoetelief en Côte), die belangeloos hun medewerking verlenen.

Natuurlijk stopt het niet in Den Bosch. Er zijn nog veel meer zorginstellingen die acuut hulp nodig hebben en we streven ernaar zo snel mogelijk fors op te schalen. Inmiddels hebben de eerste zorgverleners al van een heerlijke maaltijd kunnen genieten.

Wil je meer weten?

Check dankvoordegoedezorg.com of volg de stichting op FacebookInstagram en LinkedIn.
Ook kun je zelf een steentje bijdragen door een maaltijd te doneren. Dat kan al voor € 7,50.