14 maart 2013- Detron IT & Telecom Groep (Detron), totaalleverancier van IT- en telecommunicatiediensten voor de zakelijke markt, maakt bekend dat zij overeenstemming heeft bereikt met Ziggo over de verkoop van Esprit Telecom en Zoranet. De overname door Ziggo is onder voorbehoud van goedkeuring van de NMa.

Detron is sinds de oprichting in 2008 dé ICT integrator voor het MKB. Vanaf de start voert Detron een buy- en buildstrategie waarbij ze de afgelopen succesvol is geweest in het doen van acquisities en een gezonde autonome groei kon laten zien. Sinds 2012 worden activiteiten onder 1 label uitgevoerd.

Hoewel het aanvankelijk een voordeel was om als ICT speler een telecom operator in huis te hebben, verdween de laatste tijd de synergie en gingen de beide bedrijven steeds meer los van elkaar opereren. Om die reden heeft Detron besloten haar focus volledig te richten op de ICT activiteiten.

George Banken, oprichter Detron “Ik heb besloten Esprit Telecom en Zoranet, Detron’s eigen operators, te verkopen aan een bedrijf wat kan beschikken over zijn eigen netwerk en duidelijk ambities heeft in de zakelijke markt. Het samengaan met Ziggo leidt tot een krachtige alternatieve telecomoperator voor retail en MKB. Met Detron focus ik nu verder op het uitbouwen van onze ICT-strategie en in dat kader zullen wij de opbrengsten van deze transactie inzetten voor verdere groei. Dit jaar verwacht ik daar nog acquisities te kunnen doen”