Veel medewerkers werken momenteel thuis. Zelfs medewerkers die nooit eerder thuis gewerkt hebben. Hoe gaan zij hiermee om? Hoe houd je je bedrijf draaiende en is er een mogelijkheid om de productiviteit enigszins op niveau te houden?

Als meervoudig Microsoft partner (o.a. Cloud en Collaboration) werken wij bij Detron voornamelijk met Microsoft Teams. Al een aantal jaren helpen we onze klanten om de overstap te maken naar de ‘anywhere, anytime, any device’ manier van werken.

Maar wat is Microsoft Teams nou precies?

Het doel van Microsoft Teams is communicatie en samenwerking makkelijker maken voor een bepaald onderwerp. Een aantal functionaliteiten die hiertoe behoren zijn het eenvoudiger samenwerken in documenten, bestanden delen, snel berichten sturen, vergaderingen houden, een scherm delen en gezamenlijk notities maken.

Teams helpt je dus om goed te kunnen (blijven) communiceren en samenwerken, ook al zit je niet meer met je collega’s onder hetzelfde dak. Je kunt Teams zelfs gebruiken als je er nog nooit eerder mee hebt gewerkt.

Zo maak je gebruik van Teams

Microsoft Teams is onderdeel van Office 365. Dat betekent dat je een licentie nodig hebt van Office 365 om Teams te kunnen gebruiken*.

Maakt jouw organisatie gebruik van Office 365, controleer dan bij je IT dienstverlener (Microsoft Partner) welke licentie je hebt. Het is goed mogelijk dat Teams wel bruikbaar is binnen jullie organisatie, terwijl dat nog niet bekend is. Je IT dienstverlener – dat kan Detron zijn, maar ook een andere partij – kan je helpen om alles te activeren.

Ben je nieuw in het gebruik van Teams, dan is het handig om enigszins te weten hoe het werkt. Bekijk daarom deze video of download de infographic. Ook de volgende bronnen helpen je:

Microsoft geeft online veel uitleg over het werken met Microsoft Teams.

Meer weten?

Je hebt Teams, wat nu? In onze volgende blog geven we je tips hoe je het makkelijkst samenwerkt in Teams. Uiteraard staan onze consultants ook voor je klaar om je te helpen zo goed mogelijk te blijven samenwerken. Neem voor vragen contact op met Roger via 06 51 27 36 77.