De 2019 resultaten van het jaarlijkse Outsourcing Performance-onderzoek van onafhankelijk onderzoeksbureau Giarte zijn bekend. Na vorig jaar sterk te zijn gestegen op de ladder van klanttevredenheid over aanbieders van outsourcing-diensten, heeft Detron haar positie in 2019 weten te continueren.

De trustscore 2019 van Detron, de belangrijkste score binnen het onderzoek, bedroeg 73 en kwam daarmee precies uit op het gemiddelde van de peergroup ‘largesize aanbieders’ dat bestaat uit de 24 grootste IT-serviceproviders van Nederland. In 2018 bedroeg de trustcore van Detron overigens 74.

CEO van Detron Tom Tank: “Het is mooi dat we onze trustscore en positionering in de peergroup hebben weten te handhaven, na de flinke stijging van vorig jaar. Dat betekent dat klanten ons bijvend waarderen. Doel moet wel zijn dat de klanttevredenheid in 2020 opnieuw gaat stijgen. Als ik naar de gedrevenheid kijk van ons team en de verbeteringen die we doorvoeren in service en communicatie heb ik daar alle vertrouwen in.”

Met de onafhankelijke benchmarkstudie Outsourcing Performance onderzoekt Giarte jaarlijks de kwaliteit van de relatie tussen IT-uitbesteders en hun IT-dienstverleners. Elk jaar bevraagt Giarte klantorganisaties naar hun ervaring met serviceproviders. Sourcing executives geven hun mening via een online survey. Aanvullende interviews stellen Giarte in staat om het verhaal achter de cijfers te verkrijgen en bieden uitbesteders de mogelijkheid om vragen te stellen. Het doel van het onderzoek is niet om serviceproviders ‘af te rekenen’ op hun performance, maar om de transparantie in de markt te vergroten. Die transparantie is nodig om de relatie bespreekbaar te maken en mogelijke verbeteringen in gang te zetten.