Het einde van ISDN is ingezet

KPN is per 1 september 2019 begonnen met de uitfasering voor ISDN. In het eerste kwartaal van 2020 moet de uitfasering voltooid zijn. Lees hier wat dit voor jou betekent.

Meer weten? Neem contact op met Mohamed

Mohamed Taybi, Accountmanager
T: 06-18751059

Eerder werd al aangekondigd dat deze vorm van telefonie gaat stoppen. De meeste bedrijven zijn al overgestapt op een toekomstvast alternatief, maar toch wordt deze techniek nog steeds gebruikt. Niet alleen voor bellen en internet, ook veel alarmsystemen zijn op ISDN aangesloten. Omdat ISDN straks niet meer beschikbaar is, adviseren wij ISDN-‘achterblijvers’ nu actie te ondernemen.

Vervolgstappen

De ISDN-dienstverlening wordt niet alleen gebruikt door KPN-klanten. Andere aanbieders bieden ook ISDN-diensten aan op basis van het (Wholesale) netwerk van KPN. Elke telecomaanbieder maakt zijn eigen afweging hoe met de uitfasering van de ISDN-dienstverlening naar zijn klanten wordt omgegaan. De afgelopen periode hebben wij onze klanten veelvuldig geïnformeerd over het stoppen van ISDN en helpen we actief met een eventuele overstap, denk bijvoorbeeld aan ISDN over IP of IP-telefonie.

Heb je vragen of hulp nodig wat betreft de ISDN uitfasering? Neem contact op met Mohamed Taybi via 06-18751059