Kritieke firmware upgrade noodzakelijk voor HPE SAS Solid State Drives

Detron heeft bericht ontvangen vanuit HPE waarin het bedrijf aangeeft dat bepaalde HPE SAS Solid State Drives (SSD) een kritieke firmware defect bevatten. Om problemen te voorkomen, is het belangrijk om de firmware zo spoedig mogelijk te upgraden.

Meer weten? Neem contact op met Patrick

Patrick Schaefers, Accountmanager Infra Support Services
T: 088 44 60 000

HPE geeft het volgende advies aan klanten

HPE adviseert om zo spoedig mogelijk actie te ondernemen om problemen te voorkomen.

HPE is door een SSD leverancier op de hoogte gesteld over een firmware defect die bepaalde SAS SSD modellen beïnvloedt, die gebruikt worden in een aantal HPE server en storage producten. HPE ProLiant, Synergy, Apollo, Synergy D3940 Storage Module, HPE ConvergedSystem, D3000/D6000/D6020 Disk Enclosures, MSA Storage, StoreEasy 1000 Storage, StoreVirtual 4335 Hybrid Storage en StoreVirtual 3000 Storage worden hierdoor getroffen.

Het probleem raakt SSD’s met een HPE firmware versie voorafgaand aan HPD8 en resulteert in een SSD storing bij 32.768 bedrijfsuren (oftewel 3 jaar, 270 dagen en 8 uur). Nadat de SSD storing heeft plaatsgevonden, kan zowel de SSD als de data NIET meer worden hersteld. Bovendien zullen SSD’s die op hetzelfde moment in gebruik zijn genomen, gelijktijdig storing ondervinden.

HPE Customer Bulletin

Onderstaande links geven meer informatie over de SSD modellen die geraakt worden en waar de firmware gedownload kan worden, om te voorkomen dat de schijven defect raken:

Quick Guide om inschakeluren te bepalen

Om het totale aantal inschakeluren te bepalen via Smart Storage Administrator, vind je hier de handleiding:

Naar Quick Guide

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig of weet je niet goed of bovenstaande bericht ook jou server en/of storage producten beïnvloedt? Wij helpen je graag verder om problemen te voorkomen. Wij zijn bereikbaar via telefoonnummer 088 44 60 000 of neem contact op met jouw contactpersoon vanuit Detron.