Kwetsbaarheid gevonden in Windows 8.1 en Server 2012

Microsoft heeft een noodpatch uitgebracht voor twee kwetsbaarheden in Windows 8.1 en Server 2012. De beveiligingslekken CVE-2020-1530 en CVE 2020-1537 bevinden zich in het Windows Remote Access-onderdeel van het besturingssysteem.

Wat is er aan de hand?

Het probleem doet zich voor in de manier waarop Windows Remote Access geheugen verwerkt. Een aanvaller die toegang heeft tot een systeem kan via een 'speciaal geprepareerde applicatie' zijn rechten verhogen, aldus de toelichting van Microsoft. Verdere details over de twee kwetsbaarheden zijn niet gegeven, behalve dat één ervan is gevonden en gerapporteerd door securitybedrijf Pen Test Partners.

Dit doet Detron

Beheren wij jouw systemen? Dan is patching onderdeel van de SLA met Detron. Ben je zelf verantwoordelijk voor het beheer van je systemen? Handel snel en zorg ervoor dat de systemen helemaal up-to-date zijn. Klik hier voor meer informatie over de update.

Bronnen:
Microsoft, Security.nl en The Hacker News

Hulp nodig?

Heb je naar aanleiding van dit bericht nog vragen of hulp nodig? Neem contact op met de servicedesk via tel 0318558999 of mail naar servicedesk@detron.nl. Heb je vragen over de interne beveiliging van Detron? Stuur een mail naar security@detron.nl.

Waarmee kunnen we je helpen?

Actuele ICT vragen van bedrijven en organisaties hebben we geclusterd in thema’s. Voor welke uitdaging sta jij?

Bekijk onze themas