Detron wordt de nieuwe AHP-partner van CANCOM Software Group

• Detron wordt verkoop-, implementatie- en operation partner voor het IT-orkestratieplatform AHP.
  • De succesvolle managed service provider zal de verkoop van AHP op de Nederlandse markt stimuleren en bijbehorende diensten leveren.
  • Met Detron is er opnieuw een AHP-partnerschap tot stand gekomen dat zich richt op de internationale markt.

München - De CANCOM Software Group heeft een nieuwe partner voor zijn orkestratieplatform AHP. Detron ICT Groep, een bedrijf met vier vestigingen in Nederland, wordt verantwoordelijk voor de verkoop, implementatie en exploitatie op de Nederlandse markt. Met AHP als IT-beheerplatform is Detron in staat om (hybride) IT-infrastructuren voor zijn klanten op een efficiëntere manier te beheren.

“Met Detron breiden we de internationale marktdekking van AHP uit. Dit is weer een stap in de implementatie van onze wereldwijde AHP-strategie”, zegt Thomas Volk, CEO van CANCOM.

Medio november kondigde de CANCOM Software Group zijn samenwerking aan met de systeemintegrator ExactlyIT, die AHP zal aanbieden en distribueren op de Noord-Amerikaanse markt. Door de samenwerking met Detron zet de CANCOM Software Group een volgende stap in de uitbreiding van zijn internationale partnernetwerk.

“Met AHP bieden we onze klanten nu niet alleen een innovatief besturings- en beheerplatform voor hybride IT-infrastructuren, maar ook een selfservice en App store, waar onze klanten steeds meer om vragen. Als ICT-dienstverlener kunnen we de behoeften van onze klanten in de toekomst nog beter bedienen", aldus Tom Tank, CEO van Detron.

Over Detron

Detron is een toonaangevende onafhankelijke ICT-dienstverlener in Nederland en leverancier van (hybride) cloudservices, werkplekbeheer, lifecycle services, IT-security services en (unified) communication oplossingen. Het bedrijf helpt klanten resultaten te behalen door hun ICT-omgeving te beheren. Met een jaaromzet van 100 miljoen euro en 500 medewerkers is Detron een van de grootste niet-beursgenoteerde ICT-bedrijven in Nederland.

Over CANCOM

Als Digital Transformation Partner begeleidt CANCOM bedrijven in de digitale toekomst. CANCOM ondersteunt zijn klanten bij het vereenvoudigen van complexe IT en hun bedrijfssucces te vergroten door het gebruik van de nieuwste technologie. Om de IT-behoeften van bedrijven, organisaties en de publieke sector volledig in kaart te brengen, biedt CANCOM op maat gemaakte IT end-to-end vanuit een enkele bron.

Het aanbod van IT-oplossingen van de CANCOM Group omvat advies, implementatie, services en het beheer van IT-systemen. Klanten profiteren van de uitgebreide expertise, evenals een holistisch en innovatief portfolio die de IT-vereisten dekt die nodig zijn voor een succesvolle digitale transformatie. Als hybride IT-integrator en serviceprovider levert CANCOM een geïntegreerd scala aan services en oplossingen en voorziet in bedrijfsoplossingen en managed services, inclusief cloud computing, analyse, bedrijfsmobiliteit, IT-beveiliging, hosting en as-a-service-aanbiedingen.

Met ongeveer 4.000 werknemers wereldwijd zorgt de internationaal actieve CANCOM Group samen met een efficiënt partnernetwerk voor aanwezigheid op de markt en bij klanten in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België, Slowakije, Groot-Brittannië, Ierland en de VS. De CANCOM Group wordt geleid door Thomas Volk (CEO), Rudolf Hotter (COO) en Thomas Stark (CFO). Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in München. CANCOM heeft een jaarlijkse omzet van ongeveer 1,4 miljard euro en het moederbedrijf, CANCOM SE, is genoteerd aan de Frankfurt Stock Exchange in de TecDAX en MDAX (ISIN DE0005419105).