Pathé implementeert endpoint-managementoplossing In Control van Detron

Pathé, marktleider in de Nederlandse bioscooopmarkt, is nu, meer dan ooit, in control over haar groeiend aantal endpoints. Dankzij Detron’s endpoint-managementoplossing In Control heeft Pathé real-time inzicht in de status, software versies, beveiliging en andere kenmerken van haar devices.

Pathé heeft een groeiend aantal bioscoop locaties en medewerkers. De hoeveelheid endpoints (momenteel 800), waaronder desktops, laptops, mobiele devices en kassasystemen, dat Pathé in gebruik heeft, neemt daardoor ook sterk toe.

Barry de Bruin, director IT bij Pathé: “Onze endpoints beheerden we tot voor kort grotendeels handmatig. Het beheer van al onze werkplekken, en dus ook al onze endpoints, hebben we uitbesteed aan Detron die middels In Control het werkplekbeheer efficiënt en remote uitvoert. We hebben, dankzij In Control, volledig inzicht in de status van al onze endpoints en zijn daardoor nu, meer dan ooit, in control. Niet onbelangrijk; de wereld krijgt steeds meer te maken met bedreigingen van buitenaf, waaronder cyberaanvallen. Ook onze endpoints kunnen hierdoor getroffen worden. Met In Control kunnen we samen met Detron op afstand patches uitvoeren zodat al onze endpoints up-to- date zijn en blijven.”

Tom Tank, CEO van Detron: “Het managen van endpoints wordt steeds belangrijker. In het verleden ging de aandacht vooral naar de achterliggende it-infrastructuur zoals servers en netwerkapparatuur. Onbeveiligde endpoints brengen echter een steeds groter risico met zich mee. Voor kwaadwillenden is dit de ideale manier om toegang te krijgen tot gegevens van organisaties. In Control voor endpoints is dé oplossing voor het veilig en goed managen van alle verschillende typen endpoints. Inmiddels beheert Detron ruim 25.000 endpoints van ieder merk en met ieder operating systeem bij 90 organisaties.”

Over In Control

In Control is een gestandaardiseerde dienst van ICT-dienstverlener Detron op basis van de softwareoplossing van IBM. Met In Control kunnen alle gangbare apparaten zoals desktop, laptop, MacBook, smartphone en tablet (endpoints) en operating systemen, waaronder Windows, iOS, Android en Linux worden gemanaged. Detron’s In Control wordt geleverd als managed service. Organisaties kunnen het volledige management van endpoints en het support van eindgebruikers uitbesteden voor een vast bedrag per maand.