Update: Capaciteitsprobleem diverse operators voicediensten

Mocht je hulp nodig hebben, neem dan contact met ons op via 088 44 60 000.

Update 18:30 uur

We hebben in de afgelopen paar uur een aantal wijzigingen doorgevoerd waardoor we significante verbeteringen zien. Het aantal niet afgeleverde calls is verder teruggelopen. Komende nacht voeren we nog een aantal wijzigingen door. Voor nu zijn we positief gestemd dat het netwerk weer volledig stabiel is. We blijven dit de komende dagen zorgvuldig monitoren.

Volgende update: morgenochtend tenzij er eerder nieuws te melden is.

Update 16:30 uur: algemeen B2B statement

“We hebben te maken met een unieke situatie in Nederland die zorgt voor ongebruikelijke capaciteitstoename op het netwerk. Als er sprake is van een toenemende verkeersdrukte zien we dat een aantal klanten hier hinder van ondervindt. We werken er met man en macht aan om je in deze uitzonderlijke situatie te voorzien van optimale bereikbaarheid.”

Rond 18:00 uur verwachten we een nieuwe update te kunnen geven.

Update 13.00 uur

Het uitbreiden van de capaciteit is succesvol verlopen zowel intern als bij de andere operators. Het aantal falende gesprekken daalt nog steeds. De impact zal daardoor vermoedelijk verdwijnen. Men blijft de situatie de komende uren monitoren.

Volgende update: 15.00, tenzij eerder relevant is.

Update 12.00 uur

Doordat bijna alle bedrijven vandaag vanuit huis zijn gaan werken, is er bij alle providers een opstopping van spraakoproepen opgetreden. We zijn bezig het spraakverkeer zo snel mogelijk te normaliseren. Momenteel dus nog niks concreets helaas.

Volgende update rond 13:00 uur.

Oorspronkelijk bericht

Vanmorgen is er een storing ontstaan doordat er een capaciteitsprobleem is tussen de diverse operators aangaande voicediensten. Dit is vermoedelijk ontstaan doordat veel klanten momenteel thuiswerken en voornamelijk de mobiele aansluiting gebruiken t.b.v. het communiceren. Door de capaciteitsproblemen kunnen klanten ervaren dat gesprekken wegvallen of niet tot stand komen. Er wordt momenteel gewerkt aan het uitbreiden van de capaciteit tussen de diverse operators.

Locatie(s): Niet locatie gebonden.

Volgende update: 12.00 uur.