Windows 7 en Windows Server 2008 (R2) aan het einde van hun levensduur. Wat nu?

Microsoft staakt per vandaag de ontwikkeling van nieuwe beveiligingsupdates van Windows 7 en Windows Server 2008. Dit betekent dat als er nu nieuwe kwetsbaarheden worden gevonden, deze niet meer worden opgelost. Met name gemeenten, scholen en zorginstellingen gebruiken vaak nog computers met het verouderde besturingssysteem. Wat nu?

Meer weten? Neem contact op met Roger

Roger van Santen, managed services
T: 06 51 27 36 77

Waarom stopt Microsoft de ondersteuning voor Windows 7 en Server 2008?

Al sinds 2015 waarschuwt Microsoft dat het bedrijf stopt met de reguliere updates en de ondersteuning van Windows 7 en Windows Server 2008. Inmiddels is het 2020 en heeft Microsoft twee nieuwe versies van zijn besturingssysteem uitgebracht: Windows 8 en Windows 10. Net als ISDN worden oudere versies, waaronder Windows 7, nu uit gefaseerd om meer ruimte te maken voor het ondersteunen van nieuwere technologie├źn. -

Wat als je nog de oude software hebt geïnstalleerd?

Je computer blijft gewoon starten en werken, maar je ontvangt geen software-updates meer van Microsoft, ook geen beveiligingsupdates. Hierdoor worden veiligheidslekken niet gedicht en software niet beschermd. Ook de ondersteuning van de bijbehorende webbrowser Internet Explorer wordt gestaakt.

Wat nu?

Het is belangrijk dat je zo snel mogelijk upgrade naar een modern besturingssysteem zoals Windows 10. Deze versie is ontworpen volgens de laatste beveiligingsnormen. Wij kunnen helpen bij en naadloze migratie van Windows 7 naar Windows 10 waarin we al je belangrijke data meenemen. Dit kan bijvoorbeeld door een Microsoft 365 pakket. Heb je hulp nodig of wil je advies? Neem vrijblijvend contact op met Roger!