Windows-gebruikers opgelet!

Eind vorige week heeft de hackersgroep Shadow Brokers opnieuw tools en documenten, vermoedelijk afkomstig van de NSA, online gezet. Het gaat hierbij om hacktools en exploits om kwetsbaarheden in Windows te misbruiken.

Het Microsoft Security Response Center maakte in een blog (https://blogs.technet.microsoft.com/msrc/2017/04/14/protecting-customers-and-evaluating-risk/) bekend dat het in de meeste gevallen om oudere kwetsbaarheden gaat, waarvoor al langer patches beschikbaar zijn. Zo zijn voor vier kwetsbaarheden in maart 2017 patches uitgebracht. Daarnaast zijn er nog drie exploits benoemd, waarvoor Microsoft geen patch levert. Deze werken niet op de door Microsoft ondersteunde Windows-versies.

Voor de meeste Detron-klanten is patching onderdeel van hun SLA en zijn de betreffende patches al op afstand geïnstalleerd. Hun systemen zijn dan ook up-to-date. Ben je zelf verantwoordelijk voor het beheer van je systemen, zorg er dan voor dat je systemen altijd volledig up-to-date zijn en draaien op een door Microsoft ondersteunde Windows-versie. Microsoft ondersteunt de versies vanaf Windows 7 en Windows Server 2008.

Wil je meer weten over dit bericht neem dan gerust contact op met de support afdeling van Detron via 088 44 60 204 of stuur een mail naar planning@detron.nl.