Waardenburg, 9 juli 2012 – Detron IT & Telecom Groep maakt bekend dat zij overeenstemming heeft bereikt over de overname van ISSUE Information Technology (ISSUE) in Rotterdam.

Door de overname neemt de omzet van Detron dit jaar naar verwachting met meer dan €35 miljoen toe naar ruim €150 miljoen en verstevigt Detron haar positie als toonaangevende ICT-speler in de Nederlandse markt.

Detron en ISSUE werkten reeds op klantniveau samen en hebben besloten deze samenwerking verder uit te bouwen naar een volwaardige overname. Door de samenvoeging van beide bedrijven behoort Detron tot de top 3 spelers op het gebied van geïntegreerde ICT- en telecomdienstverlening.

ISSUE kan door de overname haar klanten een uitgebreid dienstenpakket aanbieden op basis van het dienstverleningsportfolio van Detron, inclusief de recent geïntroduceerde Cloud werkplek en de telecom- en telefoniediensten. Detron kan haar klanten laten profiteren van de gestroomlijnde hard- en software inkoopmogelijkheden en de logistieke dienstverlening van ISSUE. Daarnaast heeft ISSUE een succesvolle tenderdesk met veel kennis van openbare aanbestedingen. Hiermee heeft het IT-bedrijf de afgelopen jaren veel overheids- en educatieve instellingen als klant voor zich weten te winnen.

George Banken, CEO van Detron: “De combinatie van de twee bedrijven zorgt voor een uitbreiding van het assortiment, betere inkoopcondities en een bredere beschikbaarheid van ICT-expertise voor onze klanten. Gezamenlijk bieden we niet alleen IT hardware en software, maar ook alle producten en diensten op het gebied van telecom en telefonie.”

Arie Stelloo, Algemeen Directeur en oprichter van ISSUE: “De klanten van ISSUE en Detron zijn zowel MKB als grootzakelijke klanten. Met deze samenwerking worden we een van de grotere ICT-spelers in de Nederlandse markt. We hebben gemerkt dat onze klanten liever zaken doen met een lokale Nederlandse ICT-partij dan te zijn overgeleverd aan de internationale ICT-reuzen. Bovendien hebben de bedrijven dezelfde cultuur waarbij de klant onbetwist op nummer één staat.”

De activiteiten van ISSUE worden voortgezet onder de naam Detron Information Technology B.V. en wordt aangestuurd door directeur Ronald Knoop. Naar verwachting heeft de overname geen nadelige consequenties voor de werkgelegenheid. Beide bedrijven doen geen verdere uitspraken over de overnamedetails.