Maar wat is Unified Communication nu eigenlijk? Met Unified Communications regel je onder meer je volledige ingaande en uitgaande overleg- en communicatieverkeer. Inclusief uitgebreide mogelijkheden op het gebied van mobiele communicatie en bereikbaarheid. En dat allemaal in één slimme IT-omgeving. Je kunt hierbij denken aan bijvoorbeeld bellen, chatten, e-mailen, bestanden delen, video-vergaderen of deelnemen aan online congressen. Microsoft Teams is hiervoor de meest bekende, meest complete én meest vertrouwde cloud-oplossing. Denk bij de overstap óók aan de onderstaande mogelijkheden om medewerkers echt optimale efficiency, gemak en de beste servicebeleving te bieden.

Je eigen professionele cloud contact center met Unified Communications

Haal het maximale uit Unified Communications binnen je IT-werkplek

Werken en communiceren in de cloud. Dat kan met Unified Communications. De enorme hoeveelheid mogelijkheden die Microsoft Teams biedt, kun je met Anywhere365 nog verder uitbreiden. Met een naadloos aansluitend cloud contact center, volledig geïntegreerd in je Microsoft Teams-omgeving en naadloos aansluitend op je klantbeheer- en servicesystemen. Daarmee beschikken je medewerkers automatisch in hun scherm direct over alle benodigde klantgegevens, contacthistories, gemaakte afspraken etc. bij binnenkomst van een gesprek. Ze zijn direct volledig geïnformeerd en in staat snel en accuraat te reageren, door te schakelen naar de juiste personen of teams. Verkeerd doorverbinden, onnodige dialogen, misverstanden, onduidelijkheden en wachttijden zijn verleden tijd. Met Anywere 65 beschik je over het meest professionele cloud contact center dat je maar kunt wensen. Met optimaal efficiënte contactmomenten en de beste service aan je klanten.

Optimaal toegeruste receptionistes en medewerkers

Op het gebied van Unified Communications zijn de mogelijkheden eindeloos. Zo wil je natuurlijk dat ook receptionistes en telefonistes optimaal hun werk kunnen doen. Anywhere365 biedt de mogelijkheid om te integreren in Microsoft Teams. Denk aan een ultramoderne bedieningsconsole om meerdere binnenkomende gesprekken tegelijk te behandelen en ook optimaal met collega’s binnen en buiten je bedrijfslocatie contacten te leggen, door te verbinden etc. Maar ook aan de WorkplaceBuddy chatbot van Detron. Het draagt bovendien bij aan een optimale servicebeleving voor je klanten.

Headsets voor elk type gebruiker

  • Een essentiële stap in de optimalisering van Unified Communications zijn (draadloze) handsfree headsets voor je medewerkers. Eventueel met noise canceling, om achtergrondgeluiden te dempen. Headsets kunnen ook je overige medewerkers van extra gemak voorzien. Want ze hebben tijdens een gesprek de handen vrij om andere apparaten, zoals computer of laptop te bedienen en zijn vrij om zich door hun werkruimte te bewegen. Naast de bekende kantoorheadsets zijn er onder meer speciale headsets voor de echt mobiele medewerker, die een groot deel van zijn tijd onderweg of op locaties elders werkt.

Vergaderruimtes inclusief videoconferencing

Inmiddels zijn we gewend geraakt aan de situatie waarin een deel van de medewerkers thuis werkt en een deel op kantoor. Ook dan moet teamwork, op afstand, ongestoord door kunnen gaan. Verken daarom ook de mogelijkheden van een of meerdere vergaderruimtes met gebruiksvriendelijke videoconference-mogelijkheden.

Er kan steeds meer dankzij Unified Communications

Bellen, chatten, e-mailen, bestanden delen, video-vergaderen of deelnemen aan online congressen. Slim samenwerken, documenten delen en er tegelijkertijd in werken. WhatsApp integreren in Microsoft Teams. Medewerkers die overal en altijd op al hun apparaten bereikbaar zijn op één nummer. Je kunt het zo gek niet bedenken of het kan met Microsoft Teams en slimme toevoegingen als Anywhere365 en WorkplaceBuddy. Bovendien wordt dit populaire platform voortdurend doorontwikkeld en zijn er steeds meer partners die met hun tools aansluiten. De mogelijkheden groeien dus door. Voor welke voordelen van Unified Communications kies jij?

Waarom kies je voor Detron?

Detron is dé ICT-dienstverlener die alles levert wat jij nodig hebt voor een persoonlijke online werkplek, die naadloos aansluit bij jouw werkwijze. Op je werk, onderweg, thuis of bij een klant… wij zorgen ervoor dat je werkplek altijd beschikbaar en bereikbaar is. Op je favoriete device en op de manier die jij wilt. Want het is onze missie om jou en je organisatie zo efficiënt mogelijk te laten samenwerken. Overal, altijd en veilig. Samen bepalen we de werkstijlen van je medewerkers. Elke stijl scoort specifiek op het gebied van mobiliteit, data, samenwerken, IT-afhankelijkheid en support. Deze scores en de voorkeuren van je medewerkers bepalen uit welke werkplek- en communicatiemiddelen de Digital Workspace bestaat. De mens is altijd het uitgangspunt.

Whitepaper: ‘Unified Communications binnen de digital workspace’

Binnen digitale werkplekken draait het vooral om optimaal samenwerkende en soepel communicerende medewerkers. Unified Communications, kortweg UC, is dan ook niet meer weg te denken uit de digitale werkplek. Maar wat is Unified Communication nu eigenlijk? Wat heb je eraan? En wat kun je er allemaal mee? 

Download hier het gratis whitepaper ‘Unified Communications binnen de digital workspace’

Download de UC whitepaper