Digitale werkplek

De Digital Workspace is de innovatieve werkplek voor jouw zorg-organisatie om optimaal te kunnen samenwerken en communiceren. Altijd, overal en veilig. Binnen de Digital Workspace staat de werkwijze van de zorgprofessional altijd centraal. Als zorg-organisatie faciliteer je je medewerkers met een gestandaardiseerde werkplek, waarmee ze kunnen werken zoals zij dat prettig vinden.

Veilig en gemakkelijk samenwerken

De Digital Workspace heeft één hoofddoel: veilig en gemakkelijk samenwerken, communiceren en bestanden delen. Via één centrale portal kom je in je digitale werkplek, waarin je alle voor jou relevante data en applicaties vindt. Denk aan: elektronisch cliënten dossiers, rooster- en planningapplicaties en medicijnregistraties.

Veilig en gemakkelijk samenwerken

Het werkt altijd en overal 

De Digital Workspace is volledig browser-based en werkt op alle typen apparaten met een recente browser en een stabiele internetverbinding. Het maakt niet uit of je op de fiets zit naar een cliënt, bij de cliënt thuis of werkt vanuit een verzorgingstehuis. Je kunt je werkplek gebruiken op een smartphone, tablet of notebook. Voor een optimale werkplekbeleving past de interface zich aan je device aan; responsive & context aware.

Digitale werkplek voor de zorg

Opgebouwd rondom Microsoft 365

De Digital Workspace biedt een zorgvuldig afgestemde combinatie van alle functionaliteiten en oplossingen, die jij als zorgprofessional nodig hebt om je werk makkelijk en veilig te doen. Je logt slechts in één keer in en kunt aan de slag. De Digital Workspace is opgebouwd rondom het Microsoft 365 portfolio en wordt aangevuld met de benodigde functionaliteiten rondom printing, device management, digitale werkplekcoach, online portal, dataopslag, back-up-faciliteiten en Teams-calling.

Self-service portal, servicedesk en Workplacebuddy

  • In de self-service portal regel je eenvoudig heel veel zaken zelf. Denk aan het aanvragen van applicaties, het aanpassen van je wachtwoord of toegang tot data aanvragen. Maar ook niet IT-gerelateerde zaken, zoals het laten repareren van je smartphone. Kom je er niet uit, dan staat onze servicedesk voor je klaar. Of raadpleeg de digitale werkplekcoach Workplacebuddy.

Ontmoet Foxy

Wat biedt de Digital Workspace jou?

  • Een intuïtieve werkplek, prettig en eenvoudig in het gebruik
  • Eenvoudig samenwerken, bestanden delen en communiceren
  • Self-service portal en servicedesk voor maximale gebruikerstevredenheid
  • Hoge mate van automatisering bij autorisatie en gebruikersmutaties
  • Hoge mate van automatisering bij in-, door- en uitstroomprocedures van medewerkers
  • Hoge mate van schaalbaarheid; resources en kosten, nooit te veel betalen
  • Gebruik marktstandaarden/ geen leverancier lock-in
  • Verhogen van zelfredzaamheid met Workplacebuddy, de digitale werkplekcoach
  • Adoptie (nieuwe) functionaliteiten

Veelgestelde vragen

Wat bedoelen jullie met ‘de werkwijze van de gebruiker staat altijd centraal’?

Binnen de Digital Workspace staat de werkwijze van de gebruiker altijd centraal. Als organisatie faciliteer je je medewerkers met een gestandaardiseerde werkplek, waarmee ze kunnen werken zoals zij dat prettig vinden. Samen bepalen we de werkstijlen van je medewerkers. Elke stijl scoort specifiek op het gebied van mobiliteit, data, samenwerken, IT-afhankelijkheid en support. Deze scores en de voorkeuren van je medewerkers bepalen uit welke werkplek- en communicatiemiddelen de Digital Workspace bestaat. De mens is altijd het uitgangspunt.

Waarom vinden jullie gebruikersadoptie belangrijk?

Investeren in een digitale werkplek, met alle bijbehorende diensten en werkplek- en communicatiemiddelen, dat doe je niet zomaar. Je wilt ook de zekerheid dat het veilig is en dat je medewerkers er gebruik van maken. Gebruikersadoptie is nodig, omdat de Digital Workspace een nieuwe manier van werken en communiceren met zich mee kan brengen. Door je medewerkers van begin af aan te betrekken en te trainen, zien ze de voordelen en het gemak van de digitale werkplek en gaan ze graag mee werken.

Kunnen externe applicaties worden geïntegreerd in de Digital Workspace?

Een belangrijk voordeel van onze architectuur is dat we alle type platformen eenvoudig en veilig kunnen ontsluiten. Je gaat dus direct aan de slag met je digitale werkplek, zonder de achterliggende infrastructuur en applicaties aan te hoeven pakken. We bieden alle applicaties op een uniforme en eenvoudige manier aan in de Digital Workspace, ongeacht waar de applicatie vandaan komt. Meer over application hosting hierover lees je hier

Ben ik met de Digital Workspace verzekerd van een veilige digitale werkplek?

Beveiliging is een geïntegreerd en fundamenteel onderdeel van de Digital Workspace. Geen vraagstuk, maar een keiharde voorwaarde bij alles wat we doen. Lees hier alles over security binnen de Digital Workspace. 

 

Kunnen mijn medewerkers ook bellen met de Digital Workspace?

De communicatiemogelijkheden binnen de Digital Workspace zijn eindeloos: voice (mobiel/vast), videobellen, instant messaging, e-mail, agenda, presence, schermen en documenten delen. En door de telefooncentrale en IT-infrastructuur te koppelen, communiceer je gemakkelijk, flexibel en virtueel via een laptop. Door de integratie van alle functionaliteiten op het gebied van communicatie én samenwerking, beschik je altijd en overal over je applicaties en bestanden. Lees hier meer over al onze communicatie-oplossingen. 

Whitepaper: ‘De Detron Digital Workspace voor de zorg: alles wat je wilt weten’

Als zorginstelling sta je voor vele uitdagingen. Vergrijzing van de bevolking en daarmee toenemende zorgbehoefte, beperkte zorgbudgetten, administratieve druk, krapte op de arbeidsmarkt en de toenemende transmurale zorgvraag. En daarnaast de ambitie om het zorgproces efficiënter te maken, waarbij relevante informatiedeling en samenwerking centraal staan. Kortom: een vraagstuk dat een slim antwoord vereist.

Download hier het gratis whitepaper ‘De Detron Digital Workspace voor de zorg: alles wat je wilt weten’:

Download de Digital Workspace whitepaper

Detron in de zorg

Detron levert zorgtechnologie die aansluit op jouw zorgorganisatie en processen. Met onze jarenlange ervaring kent Detron de zorg door en door en weet wat er speelt. Dat praat en werkt wel zo makkelijk. Samen gaan we voor de beste oplossingen om je zorgorganisatie te ondersteunen en vooruit te helpen. Het Detron Zorgteam is helemaal thuis in 

communicatie- en werkplekoplossingen specifiek voor de zorg. Om het zorgproces efficiënter te maken en een zorginfrastructuur te realiseren, waar alle ketenpartijen gebruik van maken. Zorginstellingen, professionals, mantelzorgers, woningbouwverenigingen, wijkalarmeringen en natuurlijk de cliënten zelf.

Meer over onze aanpak