21 maart 2014 – Detron, totaalleverancier van ICT-diensten voor de zakelijke markt, heeft ook in 2013 weer een omzetgroei laten zien. De omzet groeide in 2013 met 7,5% en kwam uit op EUR 115 miljoen (2012: EUR 107 miljoen). De bruto marge van Detron steeg van EUR 45,3 miljoen in 2012 naar EUR 48,9 miljoen in 2013, een stijging van 8%.

De bovengenoemde cijfers zijn exclusief de in 2013 aan Ziggo verkochte telecom operator Esprit Telecom (omzet in 2012: EUR 41 miljoen). Door deze verkoop heeft Detron haar balanspositie fors verbeterd en is er versneld afgelost op de overnamefinancieringen die Detron van haar huisbankier Rabobank heeft gekregen. In de loop van 2014 zal de schuld aan Rabobank naar verwachting zelfs volledig zijn afgelost, twee jaar eerder dan voorzien.

Terugblik vanaf 2008 en vooruitblik naar 2016

‘De eerste zes jaren van Detron werden gekenmerkt door een buy & build strategie. Dit heeft ertoe geleid dat Detron marktleider is geworden in de mid-zakelijke markt en speler van formaat in de grootzakelijke markt en non-profit sector’, aldus George Banken, founder en chairman van Detron. ‘De komende jaren wil Detron uitgroeien tot de beste en belangrijkste ICT-dienstverlener. Verdere professionalisering is noodzakelijk en er zal dan ook geïnvesteerd worden in kennis en kwaliteit, waarbij Detron het belang ziet van één duidelijke en uniforme boodschap.’

Deze professionaliseringsslag wordt geleid door Tom Tank (CEO), Karl Heinz van der Made (COO), Bart Brouwer (CFO) en Ronald Knoop (CCO). ‘Ik heb het volste vertrouwen dat dit team Detron succesvol naar de volgende fase zal brengen. Uiteraard blijf ik nauw betrokken bij mijn bedrijf.’

Tom Tank over de aangepaste Detron strategie: ‘Detron is en blijft dé ICT-partij voor de mid-zakelijke markt. We zijn groot genoeg om een stabiele partner te zijn en tegelijkertijd klein genoeg om snel een passende oplossing te bieden. Vooral op het gebied van managed services, onderhouds- en continuïteitsdiensten en cloud oplossingen willen we onze verdere groeiambitie realiseren. Groei in omvang maar nog belangrijker: groei in kwaliteit. Dit jaar moet de klanttevredenheid nog verder omhoog en dat gaan we onder andere realiseren door onze bedrijfsprocessen te optimaliseren en verder te investeren in kennis en kwaliteit van onze mensen.’

Marktontwikkelingen

De grenzen tussen zakelijk en privé vervagen omdat we altijd online zijn, op de werkplek, thuis en onderweg. Flexibel werken zal een steeds grotere vlucht nemen. Detron speelt hierop in met haar reeds bewezen cloud werkplek en de introductie van vast/mobiel oplossingen en Lync in haar portfolio.