18 december 2013 – Detron en Cadac Group Holding hebben heden een koopovereenkomst getekend waarin is overeengekomen dat de CAD activiteiten van Detron worden overgenomen door de Cadac Group Holding op 1 januari 2014.

Detron CAD Solutions (voorheen ISSUE CAD Solutions) is al 25 jaar actief met in de segmenten bouw en constructie, energie en GIS. Ronald Knoop, CCO bij Detron en verantwoordelijk voor deze transactie: “Detron heeft een focus op geïntegreerde ICT & Telecom dienstverlening. De CAD oplossingen en bijbehorende dienstverlening zijn geen onderdeel van de kernactiviteiten van Detron en met de verkoop aan Cadac hebben wij voor onze klanten en personeel een partij gevonden die een absolute focus heeft op deze activiteiten en de grootste is op dit gebied in Nederland.”

Versterking in kennis en ervaring

Richard Goossens, algemeen directeur van de divisies NedGraphics BV en Cadac Group AEC BV te Vianen: “Door deze transactie zullen beide divisies nu nog meer schaalgrootte verkrijgen. Onze vooraanstaande positie bij overheden en de grond-, weg- en waterbouw en woning- en utiliteitsbouw wordt door deze uitbreiding in kennis en ervaring nog verder uitgebouwd. Vooral BIM vraagt de komende jaren grote investeringen bij onze klanten en uiteraard ook van ons als leverancier van BIM software oplossingen.”