Voordat Tessa Verhoef (30) uit Nijmegen bij Detron begon, werkte ze op de helpdesk van KPN. Daar had ze te maken met allerlei vragen en problemen van klanten. Ze belden voor het afsluiten van een abonnement, facturen die niet klopten of als ze bepaalde dingen niet snapten. Zodra het een IT-gerelateerd probleem was, ging Tessa’s hart sneller kloppen.

Als er bijvoorbeeld iemand belde dat de Wifi niet werkte, dan deed ik er alles aan om het op te lossen, vertelt Tessa. Toen ze meer gingen focussen op sales dan op service, heb ik besloten om wat anders te gaan doen en een ICT-opleiding te volgen. Het eerste jaar heb ik dat voltijd gedaan, daarna ben ik overgestapt naar een BBL-traject. Ik ben eerst begonnen bij technische opleider ROVC, maar door corona is dat uiteindelijk gestopt.

Afwisselend thuis en op kantoor

Maar Tessa ging niet bij de pakken neerzitten en nam contact op met Detron. Ze had een klik met de recruiter en kon snel beginnen als servicedesk medewerker. Tessa: Dat was best gek door corona. Geen handen schudden en geen onboarding, zoals dat normaal wel gebeurt. Aanvankelijk mocht ik wel naar kantoor komen, want ik moest ingewerkt worden en dat is natuurlijk best lastig op afstand. Nu ik wat langer bij Detron werk, zie ik soms nog steeds nieuwe gezichten. Dat kan ook haast niet anders, wanneer zoveel mensen afwisselend thuis en op kantoor werken.

Het is niet altijd even gemakkelijk om als dame in de IT te starten, daarom is het fijn om ook vrouwelijke collega’s te hebben. Gelukkig werken er steeds meer vrouwen in de IT, maar het zijn er nog altijd niet super veel. Detron is wel een bedrijf dat hiervoor open staat, dit is goed om te zien!

Tessa Verhoef - Servicedeskmedewerker

Toffe collega’s

Tessa heeft ook een tijdje thuis gewerkt: Dit was niet zozeer voor mezelf maar voor mijn omgeving, maar ik heb hele toffe collega’s en als ik ze een berichtje stuur dan helpen ze me. Ik kan het met bijna iedereen goed vinden. Het team groeit hard en er hangt een goede sfeer op de vloer. De collega’s gaan leuk met elkaar om en als er iets is dan kun je dat gewoon zeggen. Ik vind het prettig dat het zo open is.

Grapjes en leuke dingetjes

Iedere vrijdagmiddag is er een Servicedesk-meeting met het team. Hierin worden er allerlei werkgerelateerde zaken besproken. Tessa: Onderling hebben we met de collega’s op Teams een Servicedeskchat, maar daarnaast is er een aparte chat voor grapjes en leuke dingetjes. Gewoon voor wat afleiding en om een beetje gek te doen of leuke dingen te delen. Met een aantal collega’s doen we dat ook buiten het werk om. Er zijn op Discord en Snapchat bijvoorbeeld ook groepen ontstaan, die worden gebruikt om leuk contact te hebben met elkaar. Zo leer je elkaar op een andere manier kennen, ontdek je wat anderen zoal bezighoudt en soms gamen we ook samen.

Vijf vrouwen

Op de Servicedesk werken op dit moment vijf vrouwen: naast Tessa ook Smahane, Gabriëlle, Wendy en Luna. Met als aanvulling ook nog twee vrouwelijke managers, Thirza en Savannah. Tessa: Het is niet altijd even gemakkelijk om als dame in de IT te starten, daarom is het fijn om ook vrouwelijke collega’s te hebben. In mijn vrije tijd heb ik met een aantal meiden ook contact, dat is erg gezellig. Het is leuk om te zien dat we overlappende interesses hebben. Gelukkig werken er steeds meer vrouwen in de IT, maar het zijn er nog altijd niet super veel. Detron is wel een bedrijf dat hiervoor open staat, dit is goed om te zien! Je krijgt van veel mannelijke collega’s ook steun, dat is natuurlijk belangrijk en kan ik ook zeker waarderen.

Als mijn studie klaar is, ga ik verder kijken naar mijn mogelijkheden binnen Detron, want er zijn enorm veel kansen hier.

Tessa Verhoef - Servicedeskmedewerker

Toekomst bij Detron

Op dit moment combineert Tessa werken en leren via een BBL-traject. Tessa: Als mijn studie klaar is, ga ik verder kijken naar mijn mogelijkheden binnen Detron, want er zijn enorm veel kansen hier. Je kunt bijvoorbeeld doorgroeien van servicedesk medewerker naar tweedelijns servicedesk medewerker. Zelfs voor mensen die minder met IT hebben, is er veel mogelijk. Ik weet dat er van alles kan hier, maar ik weet nog niet precies hoe mijn toekomst eruitziet. Voorlopig heb ik het nog prima naar mijn zin op de Servicedesk!

Aan de slag als Support Engineer?

Servicedesk medewerker kun je overal worden. Maar als je kiest voor Detron, weet je zeker dat je het leuk gaat hebben. En dat is naast een prima salaris en doorgroeimogelijkheden toch wel lekker. Want wat je dag in dag uit doet, daar moet je wel plezier in hebben, vinden wij. Is Detron dé nieuwe stap voor jou?

Bekijk de vacature servicedesk medewerker
Toon meer verhalen