De afgelopen jaren hebben we de vele mogelijkheden van Microsoft Teams kunnen ontdekken. Niet helemaal vrijwillig misschien, want door corona kwam het thuiswerken en hybride werken in een stroomversnelling. Steeds meer organisaties ontdekten dat je dit met Teams heel goed kunt ondersteunen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat thuis of hybride werken bij veel bedrijven en instellingen gemeengoed is geworden én gebleven. Zeker nu je ook uitstekende mogelijkheden hebt voor het bellen via Microsoft Teams met een vast telefoonnummer!

Slechte bereikbaarheid en lagere klanttevredenheid met verouderde telefonieoplossingen

Afhankelijk van het soort functie is thuis of hybride werken goed of wat minder goed mogelijk. Als een medewerker afhankelijk is van vaste telefonie, leverde het tot voor kort nog wel eens problemen op. De meeste verouderde telefonieoplossingen zijn namelijk niet ingericht op hybride en thuiswerken. Een vast telefoonnummer doorschakelen naar het mobiele nummer van je medewerker is dan een mogelijkheid die vaak gebruikt is om medewerkers toch weer bereikbaar te maken. Helaas kleven hier wel de nodige nadelen aan. Zo hebben je medewerkers en met name de telefoniste, geen inzage meer in beschikbaarheid en functioneert vaak de wachtrij- en Klant Contact Centrum (KCC)-functionaliteit niet meer. Dat kan ten koste gaan van de bereikbaarheid van je organisatie en dat leidt weer tot een lagere klanttevredenheid!

Bellen via Teams met je vaste telefoonnummer met het Microsoft Teams Phone component

Gelukkig is er een goede oplossing voor dit probleem door je vaste telefonie en telefoonnummer te integreren in Microsoft Teams. Dat doe je met het Microsoft Teams Phone component. Door deze slim te combineren met de modules die je nodig hebt, zoals netlijnen, KKC-functionaliteit en Bedienpostfunctionaliteit, kunnen je medewerkers gebruik maken van een volwaardige cloudtelefonie-oplossing binnen Teams! Bellen en gebeld worden via Microsoft Teams met je vaste telefoonnummer behoort nu tot de mogelijkheden. Medewerkers thuis of op locatie zijn weer optimaal bereikbaar, hebben de beschikking over alle denkbare Teams-functionaliteiten en kunnen efficiënt samenwerken en optimaal presteren.

Zorg voor meer productiviteit door het vast bellen met Microsoft Teams

Er zijn heel veel redenen voor organisaties om thuis en hybride werken te stimuleren. Je medewerkers staan niet of veel minder in de file; ze hebben dus meer tijd en energie voor hun werk, gezin en andere dingen. Minder reizen betekent ook minder uitstoot, beter voor het milieu dus. Ook de productiviteit van medewerkers gaat vaak flink omhoog als ze thuis werken, zo blijkt uit verschillende onderzoeken. En door het bellen via Microsoft Teams met een vast telefoonnummer kun je die productiviteit nog verder laten stijgen. Die kans wil je natuurlijk niet laten liggen als moderne werkgever of manager!

Bellen via Teams met een telefoonnummer: vergeet de adoptie niet

Zijn er nog speciale aandachtspunten als je kiest voor het bellen met een vast telefoonnummer binnen Microsoft Teams? Op het gebied van technologie en functionaliteit moet je een aantal keuzes maken. Win zelf informatie in en laat je hierover adviseren door een ervaren ICT-partner. Zo kun je Teams Calling bijvoorbeeld een vast onderdeel maken van de digitale werkplek van je medewerkers. Daarmee zorg je voor vertrouwde en betrouwbare technologie met voorspelbare resultaten én kosten. Waar je misschien nog wel even mee aan de slag moet na de integratie van het bellen via Teams met een vast telefoonnummer, is de adoptie. Werken met Teams Calling betekent namelijk wel een andere manier van werken. Zo worden je medewerkers zelf verantwoordelijk voor hun bereikbaarheid. Dat is even wennen misschien, en als dat zo is dan kan een adoptiespecialist je helpen om de gedragsverandering snel en efficiënt te laten verlopen. Zo weet je zeker dat je alles uit je investering haalt en stappen zet op het gebied van productiviteit en modern werkgeverschap!

Whitepaper: ‘Bellen met Microsoft Teams’

Beter samenwerken in Microsoft Teams met chat, video, contentdeling en samenwerken in documenten. Maar tegenwoordig ook bellen en gebeld worden, gesprekken overdragen, dempen en weer inschakelen. Dit alles met alle denkbare functionaliteit van je traditionele telefooncentrale. Dát is het communiceren en samenwerken van nu in je moderne werkplek.

Download nu onze whitepaper en ontdek wat bellen met Microsoft Teams jouw organisatie te bieden heeft.

Download de whitepaper