Het portaal van de Detron Digital Workspace krijgt een geheel nieuw jasje. De belangrijkste reden voor het wijzigen van het uiterlijk is om iedere gebruiker nog beter te helpen om efficiënt te werken. In plaats van zoeken naar informatie, krijgt iedere gebruiker in de nieuwe interface informatie nog makkelijker en logischer aangereikt.

We leggen je graag stap voor stap uit wat er verandert, wat de belangrijkste kenmerken en voordelen zijn en hoe het tijdpad eruit ziet.

Nieuwe intuïtieve navigatie

De nieuwe navigatiefunctie heeft een geavanceerd en gebruiksvriendelijk ontwerp. Op basis van onderzoek en zorgvuldige analyse is de interface in een logische flow geplaatst, zodat gebruikers naadloos van boven naar beneden en van links naar rechts kunnen navigeren. Dit intuïtieve navigatiepatroon bevordert efficiëntie en eenvoud. En de navigatie is hetzelfde op ieder device!

Prominente plek voor de zoekfunctie

De zoekfunctie is een van de meest gebruikte en gewaardeerde functies. Waar voorheen de zoekfunctie moeilijk te vinden was, heeft deze de vernieuwde interface een prominente plek gekregen boven aan het scherm. En de zoekfunctie is niet meer verborgen achter een knop, maar deze is nu altijd zichtbaar.

Er worden meer functies toevoegen aan de zoekfunctie om gebruikers in staat te stellen zoekopdrachten te verfijnen, tijd te besparen en specifieke informatie nog sneller te vinden. Met de geavanceerde zoekfunctie kunnen gebruikers dieper in hun content duiken en waardevolle inzichten verkrijgen.

Activiteitenfeed

Door het herontworpen Activiteitenoverzicht een prominentere plaats te geven, kunnen gebruikers zich nu concentreren op de essentiële inhoud en tegelijkertijd op de hoogte blijven van aankomende activiteiten. Door de Activiteitenoverzicht constant zichtbaar te houden, hebben gebruikers snel toegang tot belangrijke updates en meldingen.

Nieuwe speciale pagina voor de Hub

De Hub, de centrale plek voor gestroomlijnde interne communicatie, heeft een eigen pagina welke je via het nieuwe navigatiemenu aan de linkerzijde kunt bereiken. Met de Hub verbetert de samenwerking, verbetert de productiviteit en krijgt je moeiteloos toegang tot alle informatie die je nodig hebt op één handige locatie.

Over de lancering

1 1. Opt-in fase (7 juli 2023)

Preview beschikbaar

Vanaf 7 juli 2023 komt er een preview uit van de Detron Digitale werkplek. Iedere gebruiker krijgt de kans om de nieuwe lay-out zes weken uit te proberen, feedback te geven en ermee vertrouwd te raken. Met een schakel-functie kan je heen en weer schakelen tussen de nieuwe en de oude lay-out. Als de preview wordt ingeschakeld, krijgen gebruikers stapsgewijs instructies en word je door de nieuwe lay-out geleid om te laten zien hoe alles werkt. De schakelaar is weergegeven in de rechterbovenhoek van de digitale werkplek.

Download de Quickguide

2 2. Opt-out fase (medio augustus 2023)

Nieuwe lay-out standaard ingesteld

Medio augustus wordt de nieuwe lay-out standaard ingesteld voor alle gebruikers. Gebruikers kunnen nog steeds terugschakelen naar de oude lay-out door gebruik te maken van de schakelfunctie.

3 3. Officiële lancering (november 2023)

Livegang nieuwe lay-out

In november wordt de schakelfunctie verwijderd. Dit betekent dat de nieuwe lay-out van de Detron Digital Workspace officieel wordt gelanceerd in november.

Feedback en vragen

Jouw feedback is waardevol en we vragen je deze te delen. Beschrijf in detail je probleem of jouw suggestie, zodat we het goed begrijpen en er effectief op kunnen reageren, wat leidt tot betere gebruikerservaringen.

Feedback instructies

Wij verzoeken je vriendelijk om feedback te geven via het juiste kanaal, zodat de juiste afdeling hier mee aan de slag kan.

  • Ben je een eindgebruiker?
    De eindgebruiker kan rechtstreeks vanuit de digitale werkplek feedback geven door in het profiel instellingenmenu in de rechterbovenhoek te klikken op de knop feedback. Daarnaast zal er een feedback verzoek geactiveerd worden wanneer de eindgebruiker de schakelaar (toggle) gebruikt om te switchen van de nieuwe naar de oude lay-out.
  • Ben je verantwoordelijk voor de werkplek binnen jullie organisatie?
    De klant of organisatie kan voor vragen of meer informatie het beste contact opnemen met Detron. Wil je meer weten over de veranderingen in je digitale werkplek voor jouw organisatie? Of heb je als organisatie feedback of vragen over de nieuwe opzet van de digitale werkplek? Neem dan contact op met jouw account- of servicemanager en wij ondersteunen je graag bij het optimaliseren van jouw digitale werkplek.

Veelgestelde vragen

Wat is het verschil tussen de preview en de “livegang” op een later tijdstip?

De schakelfunctie is voor het activeren van de nieuwe navigatie en om terug te schakelen naar de oude lay-out tijdens de opt-in en opt-out fase. Dit is de eerste stap in het vormgeven van de definitieve versie van het portaal. In de komende weken worden meer functionaliteiten toegevoegd.

Is er documentatie beschikbaar over de zichtbare veranderingen?

Ja, we hebben al een Quick Start Guide beschikbaar. Deze is te downloaden via onderstaande knop. Bovendien krijgen gebruikers een uitgebreide handleiding wanneer ze voor het eerst overstappen op de nieuwe lay-out. We raden aan de sectie Laatste Aankondigingen te volgen om op de hoogte te blijven van belangrijk nieuws.

Download de Quickguide

Is het mogelijk om de schakelfunctie te deactiveren (verbergen)?

Ja, dit kan per Workspace-omgeving.

We raden het echter niet aan. De preview zorgt voor een soepele overgang voor de gebruikers. Het uitschakelen van de schakel functie betekent dat gebruikers de nieuwe preview niet kunnen uitproberen en testen voordat deze officieel wordt vrijgegeven. De gebruikers krijgen dan niet de kans om de nieuwe lay-out te verkennen en feedback te geven, wat kan leiden tot teleurstelling of frustratie.

Als je het toch wilt deactiveren, laat het ons dan vóór 5 juli weten.

Ik wil niet dat de Activity Feed meteen zichtbaar is. Is het mogelijk om deze te verwijderen of te verbergen?

Dit is nog niet mogelijk.

Zal de Adaptieve tijdlijn alle applicaties ondersteunen? Of alleen de applicaties die jullie nu al als micro-app aanbieden?

Ons doel is om alle beschikbare applicaties te ondersteunen, niet alleen de micro-apps. Dit zal niet meteen het geval zijn met de nieuwe release.

Kan de Activity Feed worden gevoed met informatie uit bestaande intranetapplicaties?

Ja. Dit is al mogelijk.

Is de nieuwe versie ook te branden naar onze huisstijl?

Natuurlijk blijft dit hetzelfde. De nieuwe lay-out verandert ook niets aan de branding van je huidige Workspace 365-omgeving.

Meer weten?

Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem dan contact op met jouw account- of servicemanager of bel naar 088 44 60 000 en we helpen je graag verder.

Whitepaper: ‘De Detron Digital Workspace: alles wat je wilt weten’

Thuiswerken of werken op een andere locatie dan (uitsluitend) op kantoor is de afgelopen tijd de norm geworden; het nieuwe normaal. Maar wat komt er allemaal kijken bij het inrichten van een digital workspace? Wat zijn de voor- en nadelen? En waar moet je allemaal op letten?

Download hier het gratis whitepaper ‘De Detron Digital Workspace: alles wat je wilt weten’:

Download de Digital Workspace whitepaper