De Poly Sync familie is vanaf vandaag uitgebreid met de Poly Sync 10. Het is het kleinere broertje van de Sync 20. Waarin verschilt de Sync 20 van de Sync 10 en voor wie is deze speakerphone het meest geschikt? Wij hebben hem al getest en nemen je in deze blog mee in onze bevindingen.

De verschillen en specificaties in het kort:

 

Poly Sync 10

Poly Sync 20

USB aansluiting

Ja, USB-A en USB-C

Ja, USB-A en USB-C

Compatible met

Windows en Mac OS

Windows en Mac OS

Bluetooth

Nee

Ja, V5.1

Batterij

Nee

Ja, 3200mAH

Aantal Microfoons

2

3

Prijs

110,95 euro

139,95 euro (169,95 voor plus variant)

Om met de deur in huis te vallen: De Poly Sync 10 is net zoals de Sync 20 geschikt wanneer je zowel vanuit huis als kantoor werkt. Perfect voor de hybride werker dus!

Onze ervaringen

Als eerst valt op dat de doos waarin de Sync 10 geleverd wordt een stuk kleiner is dan die van de Sync 20, De Sync 10 zelf verschilt weinig qua formaat dan de Sync 20. In de doos van de Sync 10 vindt je een quickstart guide met een handige QR code naar een instructie pagina en een USB-A naar USB-C convertor. De beschermhoes die je bij de Sync 20 krijgt ontbreekt helaas. De Sync 10 is wel goed verpakt in bubble folie.

Aan de bovenzijde vind je de knoppen voor het aanpassen van het volume, een mute knop, gesprek beantwoorden knop en in ons geval een teams knop omdat de we teams variant testen. De rocket button (programmeerbare toets) is niet beschikbaar op de Poly Sync 10. De aan/uit knop, bluetooth pairing knop en het USB laadpunt welke wel beschikbaar zijn op de Sync 20 zijn ook niet aanwezig op de Sync 10. Omdat de Sync 10 geen accu heeft dien je de Sync 10 aan te sluiten op je laptop om hem aan te zetten. Het apparaat gaat vanzelf weer uit zodra je deze weer ontkoppelt van je laptop. Jammer is uiteraard wel dat Bluetooth niet beschikbaar is en we de Sync 10 dus niet kunnen gebruiken in combinatie met een smartphone.

Keuzestress kent de Sync 10 niet, er zijn 2 varianten beschikbaar, een Microsoft variant welke gecertificeerd is voor Microsoft Teams en daarmee voorzien is van een Teams knop en een UC variant welke geoptimaliseerd is voor alle overige platformen zoals Mitel MiCollab.

Noisecancelling

Om de noisecancelling van de microfoons te testen, maakten we gebruik van een applicatie die in staat is omgevingsgeluid via een extra externe speaker te genereren en tegelijkertijd een opname kan maken. In ons geval genereerde we het geluid van een druk bezocht vliegveld, en maakte we voor de opname gebruik van de Sync 10 en van zijn grotere broer de Sync 20. In onze resultaten merkte weinig verschil tussen de Sync 10 en 20. Dit komt omdat de Sync 10 en 20 dezelfde techniek delen om het omgevingsgeluid weg te filteren.

Teams certificering

Toen we de Sync 10 aansloten op een laptop werkte deze direct met Microsoft Teams. Er was geen software update voor benodigd. Microsoft Teams herkent direct onze Sync 10 en stelde deze zelf in als standaard apparaat.

Geluidskwaliteit

Om de geluidskwaliteit te testen speelde we muziek af op de Sync 10 en 20, en hebben we de Sync 10 gebruikt tijdens meerdere Microsoft Teams gesprekken en vergaderingen.

Tijdens het afspelen van muziek op de Sync 10 merkte we een klein verschil in kwaliteit ten opzichte van de Sync 20, het lijkt of het geluid van de Sync 10 iets minder “vol” is. Dit komt omdat de Sync 10 een andere eindversterker gebruikt dan de Sync 20, en daardoor onder andere 0,5 db minder aan geluid kan produceren. In de praktijk zal je dit verschil niet opvallen, omdat de geluidskwaliteit van de Sync nog steeds beter is dan enkele concurrenten van de Sync 10.

Tijdens Microsoft Teams gesprekken en vergaderingen merkte we niets van de andere eindversterker en is de geluidskwaliteit echt prima in orde.

Conclusie

De Sync 10 is een mooie toevoeging aan de Poly Sync familie, met de komst van de Sync 10 lijkt de familie nu dan ook compleet. Grotere organisaties welke haar medewerkers willen faciliteren in het hybride werken zullen het prijsverschil van bijna 30 euro op de list prijs zeker weten te waarderen wanneer bluetooth niet tot de eisen behoord. Wanneer ons als medewerker de mogelijkheid wordt geboden wordt om deze 30 euro zelf bij te betalen of wanneer je organisatie dit voor je zou willen doen, zouden we zeker voor de Sync 20 gaan, niet zo zeer voor de geluidskwaliteit of noisecancelling maar voor de extra’s zoals de bluetooth functionaliteit, de draagtas en de powerbank functionaliteit. Wat ons betreft is dat de 30 euro zeker waard.

De Poly Poly Sync 10 wordt ook zo snel mogelijk toegevoegd aan onze webshop! Mocht je meer informatie willen, neem dan contact met ons op.

Whitepaper: ‘Unified Communications binnen de digital workspace’

Binnen digitale werkplekken draait het vooral om optimaal samenwerkende en soepel communicerende medewerkers. Unified Communications, kortweg UC, is dan ook niet meer weg te denken uit de digitale werkplek. Maar wat is Unified Communication nu eigenlijk? Wat heb je eraan? En wat kun je er allemaal mee? 

Download hier het gratis whitepaper ‘Unified Communications binnen de digital workspace’:

Download de UC whitepaper