Het zit ‘m niet alléén in de oorsprong van Detron, dat oer-Hollandse. Het zit ’m in de focus, de no nonsens-bedrijfscultuur, het vallen en voorál, het weer opstaan. Doorgaan. Maar dan beter. Een bijzonder openhartig gesprek met Detrons CEO Tom Tank en CCO Emile Jongboer.

2008 tot heden

De wortel van Detron ligt aan het begin van deze eeuw, maar in ons gesprek met Tom en Emile richten we ons op de periode 2008 tot nu. Een interessant startpunt, want in dat jaar was Detron nog sterk gefocust op de markt voor IT en telecom. Voor grote afnemers waren bedrijven als KPN, Atos en Getronics de logische partners. In het middensegment waren er maar een paar aanbieders. Detron kwam stevig in het zadel door overnames in dit segment.

Het is nooit de ambitie geweest grote klanten te faciliteren, zegt Tom: Vanaf dag één hebben we gezegd dat multinationals en andere echte grote bedrijven buiten onze scope vallen. We zijn zelf altijd een middelgrote organisatie geweest en daarom ook een logische partner voor het middensegment van de Nederlandse markt. Het bedrijf richt zich uitsluitend op de Nederlandse markt. Emile: We hebben geen kantoren over de grens. De Nederlandse markt is groot genoeg voor ons en we kunnen hier gewoon de beste kwaliteit leveren. We hebben wel wat klanten in het buitenland, maar dat zijn vestingen van bedrijven met een hoofdkantoor in Nederland.

Dit is een deel van het interview gepubliceerd door ITchannelPRO. Klik hieronder op de knop om het volledige interview te lezen.

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland. ITchannelPRO biedt de doelgroep informatie die ze beter maakt in hun werk en brengt partijen bij elkaar, in print, online en via live-events.

Lees het volledige interview