In het jaarlijkse Outsourcing Performance-onderzoek van onafhankelijk onderzoeksbureau Giarte komt Detron naar voren als een sterke stijger.

Het onderzoek meet de klanttevredenheid bij aanbieders van outsourcing-diensten en wordt gezien als het belangrijkste onderzoek in de outsourcingsmarkt. De trustscore van Detron, de belangrijkste score binnen het onderzoek, steeg van van 5.6 naar 7.4. Deze score ligt 0.2 boven het gemiddelde van de peergroup ‘largesize aanbieders’, bestaande uit de 24 grootste IT-serviceproviders van Nederland.

Naast de fors gestegen trustscore namen ook de gemiddelde tevredenheidsscores van de domeinen Infrastructure Management (IM) en End User Management (EUM) toe. Voor IM kreeg Detron het gemiddelde van een 7.3 (+ 0.8 t.o.v. 2017) en voor EUM een 7.0 (+1.4 t.o.v. 2017). Voor het eerst ontving Detron dit jaar ook een gemiddeld cijfer voor het Application Management-domein; een 7.5. CEO van Detron Tom Tank: “Mooie, onafhankelijk bepaalde cijfers waar we als organisatie echt trots op mogen zijn. Het geeft veel vertrouwen voor de toekomst om te zien dat onze inspanningen door de markt beloond worden. Wij gaan dan ook zeker door op de ingeslagen weg.”

Met de onafhankelijke benchmarkstudie Outsourcing Performance onderzoekt Giarte jaarlijks de kwaliteit van de relatie tussen IT-uitbesteders en hun IT-dienstverleners. Elk jaar bevraagt Giarte klantorganisaties naar hun ervaring met serviceproviders. Sourcing executives geven hun mening via een online survey. Aanvullende interviews stellen Giarte in staat om het verhaal achter de cijfers te verkrijgen en bieden uitbesteders de mogelijkheid om vragen te stellen. Het doel van het onderzoek is niet om serviceproviders ‘af te rekenen’ op hun performance, maar om de transparantie in de markt te vergroten. Die transparantie is nodig om de relatie bespreekbaar te maken en mogelijke verbeteringen in gang te zetten.