Detron heeft bericht ontvangen vanuit HPE waarin het bedrijf aangeeft dat bepaalde HPE NVMe Solid State Drives (SSD) een kritieke firmware defect bevatten. Om problemen te voorkomen, is het belangrijk om de firmware zo spoedig mogelijk te upgraden.

HPE geeft het volgende advies aan klanten

HPE adviseert om zo spoedig mogelijk actie te ondernemen om problemen te voorkomen.

HPE is door een SSD leverancier op de hoogte gesteld over een firmware defect die bepaalde SSD modellen beïnvloedt, die gebruikt worden in een aantal HPE server en storage producten. Het gaat hierbij om bepaalde NVMe SSD drive die na 4700 bedrijfsuren(na 195,83 dagen) niet meer benaderbaar zijn. Ook de data is dan op geen enkele manier benaderbaar meer op de betreffende NVMe. In dit document wordt beschreven hoe je kunt controleren of deze drives in het system geïnstalleerd zijn. Daarnaast vind je een gedetailleerde beschrijving voor het uitvoeren van de noodzakelijke Firmware upgrade.

HPE Customer Bulletin

Met onderstaande knop ga je naar het volledige customer bulletin van HPE. Wil je voortaan rechtstreeks door HPE op de hoogte gehouden worden van kritieke upgrades? Schrijf je dan in bij HPE via deze link

Lees het volledige bericht van HPE

Quick Guide om inschakeluren te bepalen

Om het totale aantal inschakeluren te bepalen via Smart Storage Administrator, vind je hier de handleiding:

Naar Quick Guide

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig of weet je niet goed of bovenstaande bericht ook jou server en/of storage producten beïnvloedt? Wij helpen je graag verder om problemen te voorkomen. Wij zijn bereikbaar via telefoonnummer 088 44 60 000 of neem contact op met jouw contactpersoon vanuit Detron.